הלפרין: "אני לא עובד לשם שמיים ואני לא גמ"ח של משקפיים"

אנחנו חברה רווחית שעובדת כדי לפרנס 550 משפחות, וגם יודעת למכור במחיר הגון
ישראל פריי 5 Comment on הלפרין: "אני לא עובד לשם שמיים ואני לא גמ"ח של משקפיים"

מאחורי הקלעים של תעשיית האופטיקה בישראל: כתב תביעה בין רשת האופטיקה הפופולרית לתאגיד היוקרה הבינלאומי, חושף את התחרות היצרית ונתח הרווחים • בדיקת 'גלובס' מעלה: רווח גולמי של 75% למסגרת

צילום: Yaakov Naumi/Flash90
אנחנו חברה רווחית שעובדת כדי לפרנס 550 משפחות, וגם יודעת למכור במחיר הגון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קרב עסקי בין אופטיקה הלפרין לבין תאגיד המשקפיים הבינלאומי לוקסאוטיקה, שהתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, חושף את מאחורי הקלעים של תעשיית האופטיקה עתירת הרווחים, ואף מלמד לא מעט על שיטת השיווק של הרשת החרדית.

במרכז התביעה עמד הסכם בלעדיות שהעניקה לוקסאוטיקה להלפרין עבור יבוא מותג ריי באן היוקרתי. בין הטענות שהועלו היו: הפרת ההסכם, יבוא מקביל, פערי מחירים בין מה שסוכם לבין מה ששולם, ועוד טענות רבות שהתבררו בבית המשפט.

בדיקת 'גלובס' ממסמכי התביעה העלתה, כי הרווח הגולמי של הרשת על המסגרות עומד על כ- 75%, רווח שנשחב לגבוה במיוחד בשוק הקמעונאי. בתרגום לסכומים, מדובר במחירי קנייה הנעים סביב ה- 159, ומכירתם בכ- 355 ש"ח למסגרת בודדה.

יעקב הלפרין, מנכ"ל הרשת ומבעליה אמר ל'גלובס': "להרוויח 80% על מוצר כשיש עליו הוצאות שיוק ועוד, זה לא עוול. אני לא עובד לשם שמיים ואני גם לא גמ"ח של משקפיים. אנחנו חברה רווחית שעובדת כדי לפרנס 550 משפחות, וגם יודעת למכור במחיר הגון. יחד עם זה, תמיד היה איום של חברות האופטיקה, לוקסאוטיקה ואחרות, לא לשבור מחיר כלפי מטה".

"אם אני כצרכנית שלך יודעת שאתה קונה ריי באן ב-30 אירו, אני מצפה ממך למכור לי במחירים הרבה יותר נמוכים", שאלה אילנה חיות, ונענתה: "קחי ממוצע עלות של 35 אירו למשקף. יש לי על זה 27% עלויות יבוא בשל מכס והובלה, תוסיפי 18% מע"מ ואז תכפילי בשער של 5 שקלים לאירו, ותגיעי ל-270 שקל. תכפילי ל-80% רווח גולמי, זה 470 שקל. אין אפילו הכפלה של 100%".

– המכס הוא 12% בלבד. מאין העלויות של 27% על מכס והובלה?

"תתחילי לייבא משקפיים ותראי איך. בכלל, קחי הוצאות חנות, שיווק, אופטומיטריסט. לא נשאר הרבה מקום להתפרנס".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    למה לא לשם שמים?????????????

  2. 4

    כמה אותיות זה למה.כמה אותיות זה ככה

  3. 3

    תעות.לתגובה השניה צריך להוסיף בסוף "זה התשובה".

  4. 2

    יש בירושלים ברח' פינס אופטיקה- 'אופטיקה אורי'
    לכל ילדיי אני קונה שם משקפיים בהפרשי מחירים של 1000 ש"ח מהחנויות המובילות- לבעלי מס' נמוך מאוד (מינוס גבוה) זה יוצא חסכון משמעותי. מנסיון של שנים.
    הם מקצועיים, ויש מבחר מסגרות אופנתיות- שווה ללכת לבדוק!!

  5. 1

    גם אני קונה באופטיקה אורי ונהנה מאד!!!!!!
    שווה בדיקה!